Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

1. Algemeen

Vrolijke Feestjes staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder inschrijvingsnummer: 80052525.
Deze algemene voorwaarden gelden voor iedere klant die een bestelling doet bij Vrolijke Feestjes. Je hebt deze algemene voorwaarden geaccepteerd in het bestelproces wanneer je een bestelling doet bij Vrolijke Feestjes.

2. Prijzen

De bij de artikelen genoemde prijzen zijn in euro’s. Aangezien wij een kleine onderneming zijn, zijn wij vrijgesteld van BTW en wordt er dus niet nog 9% (snoepgoed) of 21% (overige producten) BTW bij de prijzen opgeteld. Alleen eventuele verzendkosten zijn niet bij de genoemde prijzen inbegrepen.

De verzendkosten van bestellingen binnen Nederland bedragen € 6,75, ongeacht het aantal artikelen dat je besteld. Als je alleen (een) felicitatiestrip(s), wenskaart(en), gehaakte kabouter(s) of vingerpoppetjes besteld, betaal je aangepaste verzendkosten. Deze verzendkosten worden automatisch berekend in je winkelmandje. Bij een bestelling boven de € 80,- betalen wij de verzendkosten voor je.

3. Bestellen

Wanneer er een bestelling is gedaan, wordt deze vijf werkdagen in bewaring gehouden. Wanneer het verschuldigde bedrag niet binnen vijf werkdagen op de rekening van Vrolijke Feestjes is overgemaakt, heeft Vrolijke Feestjes het recht om de bestelling weer terug in de verkoop te doen en de bestelling te laten vervallen. Wij zullen pas aan de slag gaan met je bestelling als de betaling bij ons binnen is gekomen. Dus hoe eerder je betaald, hoe eerder wij tot productie en vervolgens levering over kunnen gaan en des te eerder heb je je bestelling in huis.
Na de betaling ontvang je direct een bestelbevestiging/factuur met daarin een overzicht van de bestelde artikelen en het totaalbedrag, inclusief de eventuele verzendkosten.
De door jou verstrekte persoonsgegevens worden alleen gebruikt voor de verwerking en afhandeling van je bestelling en zullen niet aan derden worden verstrekt. Zie hiervoor ook ons privacy beleid.

4. Betalen

Vrolijke Feestjes maakt gebruik van twee soorten betalingsmethodes: directe bankoverschrijving of iDeal. Als je kiest voor directe bankoverschrijving kun je het bedrag overmaken op het rekeningnummer van Vrolijke Feestjes. Nadat je bestelling geplaatst is, krijg je hiervoor instructies in de bevestigingsmail.
Kies je voor iDeal, volg dan de instructies op die worden aangegeven bij het kiezen van betalen via iDeal. Wij laten deze dienst door Stichting PayPro voor ons regelen. PayPro is een betaaldienstverlener en zij zorgen ervoor dat betalingen veilig en snel worden verwerkt. Het kan dus zijn dat je PayPro of stichting PayPro.nl op je bankafschrift ziet staan. Het bedrag wordt echter meteen overgemaakt naar Vrolijke Feestjes en hierdoor kunnen wij je bestelling direct in behandeling nemen.

5. Levertijden

De levertijd gaat in zodra je betaling bij ons binnen is, maar let op: dat is dus niet per se hetzelfde moment als waarop je besteld hebt (tenzij je met iDeal betaald).
Verder hangt de levertijd sterk af van het soort product dat besteld wordt: voor traktaties en bedankjes hebben wij even tijd nodig om het te maken, maar je kunt er vanuit gaan dat dit maximaal zeven dagen is (dit is uiteraard wel afhankelijk van de hoeveelheid die besteld wordt). Als er al een deel op voorraad is, is de bestelling uiteraard eerder klaar en wordt deze ook eerder verzonden.
Voor de felicitatiestrip houden we ook maximaal zeven dagen aan, het duurt even voor de tekenaar de strip klaar heeft. Hetzelfde geldt voor het haakwerk: dit is niet in een paar uurtjes klaar, dus het kan even duren voor je je bestelling in huis hebt.
Voor de borduurbestellingen wordt twee dagen gerekend als levertijd (dit is uiteraard ook afhankelijk van de hoeveelheid die besteld wordt), maar ook hiervoor geldt: als het klaar is, verzenden wij het.
Voor kant-en-klare producten geldt dat deze uiterlijk de volgende werkdag verzonden zullen worden.
De levertijd voor producten op aanvraag is lastig aan te geven, want dat hangt helemaal af van de wensen die je hebt. Uiteraard streven we ernaar om altijd zo snel mogelijk je bestelling in orde te maken en tot levering over te gaan.
Als er meerdere soorten producten besteld worden in één keer, geldt in principe dat de langste levertijd van toepassing is om te voorkomen dat er twee verzendingen moeten plaatsvinden. Indien je dit niet wilt, kun je altijd twee aparte bestellingen doen. Bij bestellingen boven de € 75,-, wanneer er geen verzendkosten worden gerekend, houden we de langste levertijd aan voor alle producten tezamen.

6. Verzenden

Als wij je bestelling verzenden, ontvang je een e-mail dat je bestelling binnenkort bezorgd kan worden. Wanneer je bestelling na drie dagen niet is aangekomen, verzoeken wij je ons dit zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen vijf werkdagen, te melden. Vermeld hierbij je bestelnummer en stuur je bericht via het contactformulier.
Je bestelling wordt verstuurd via Post NL en wordt voorzien van een Track&Trace nummer, met dit nummer kun je je bestelling volgen. De meeste producten die wij verkopen zijn erg kwetsbaar en wij zullen dan ook gepast inpakmateriaal gebruiken om je bestelling onbeschadigd bij jou aan te laten komen. Normaal gesproken wordt een bestelling de volgende werkdag na aanmelding bij Post NL bezorgd bij jou thuis, maar we zijn hiervoor uiteraard afhankelijk van Post NL. Als zij het druk hebben, bijvoorbeeld rond de feestdagen of andere belangrijke dagen, kan het zijn dat het langer duurt voordat je pakket bezorgd wordt.

De kabouters en de vingerpoppetjes worden als een brievenbuspakje verstuurd. Deze zijn dan voorzien van een Track&Trace nummer zodat je het pakje kunt volgen. Je hoeft hiervoor niet thuis te blijven om het aan te nemen, want het past door de brievenbus.
De felicitatiestrip en de wenskaart worden gezien het gewicht en/of het formaat in een stevige envelop met brievenbuspost verstuurd, waardoor je minder verzendkosten hoeft te betalen. Houdt er wel rekening mee dat deze verzending daardoor niet voorzien wordt van een Track&Trace nummer.

7. Ophalen

Bij Vrolijke Feestjes is het mogelijk om je bestelling kosteloos op te halen in Lutjebroek (Noord-Holland). Dit kan echter alleen op afspraak. Als je in het bestelproces aangeeft dat je dat wilt, nemen wij contact met je op zodra de bestelling voor je klaar staat en maken we een afspraak met je voor het ophalen van je bestelling.

8. Retourneren

Wanneer je een of meerdere artikelen wilt retourneren, stuur dan binnen zeven werkdagen na levering een bericht naar ons toe via het contactformulier. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op. De kosten voor het retour zenden van het artikel is voor rekening van de klant. Betreft het retour gestuurd textiel, dan mag dit niet gebruikt of gewassen zijn en de producten moeten nog in originele staat zijn. Van verpakte artikelen moet de verpakking nog in een goede staat zijn. Als het artikel aan de eisen voldoet en retour is ontvangen, zal Vrolijke Feestjes het reeds betaalde bedrag aan je terugstorten.
Let erop dat het recht op retournering niet geldt voor gepersonaliseerde producten en speciaal voor jou op maat gemaakte producten, omdat het door de personalisatie van het product voor ons dan niet meer mogelijk is om het product aan iemand anders te verkopen. Hiervoor geef je in het bestelproces  toestemming door akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden. Mocht een dergelijk product niet aan je verwachtingen voldoen, laat ons dit dan weten zodat we samen een gepaste oplossing kunnen vinden.

9. Garantie

Wanneer je in een artikel fabrieksfouten constateert, stuur dan binnen vijf werkdagen na levering een bericht via het contactformulier. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op, waarna je het artikel naar Vrolijke Feestjes kunt terugsturen. Als blijkt dat het inderdaad om een fabrieksfout gaat, dan zal Vrolijke Feestjes voor een vervangend artikel zorgdragen of je geld retourneren. De verzendkosten van de retournering worden dan ook aan je terugbetaald. Uiteraard mag het betreffende product niet gebruikt of gewassen zijn en moet het in originele staat verkeren. Van verpakte artikelen moet de verpakking nog in een goede staat zijn.
Houd er rekening mee dat wij handgemaakte producten verkopen en dat deze qua kleur, afmetingen en materialen iets zouden kunnen afwijken van de producten zoals deze op de foto’s getoond zijn. Uiteraard zorgen wij altijd voor de hoogst mogelijke kwaliteit en besteden wij de grootste zorg aan onze producten.

10. Vragen, klachten of opmerkingen

Als je vragen, klachten of opmerkingen hebt, neem dan gerust contact met ons op. Dit kun je doen door ons een bericht te sturen via het contactformulier. Wij reageren altijd zo snel mogelijk op jouw bericht.
Ben je tevreden over Vrolijke Feestjes, dan horen we dat uiteraard ook graag? je helpt ons er erg mee als je hiervoor een recensie wilt achterlaten op Google via deze link. Dank je wel!